vrijdag 20 juli 2012

De Hema

Je zult wel denken, de Hema ?

Wat heeft dat nu met je persoonlijke groei te maken?

Bij je persoonlijke groei hoort ook ontspanning. Bij dingen doen die je leuk vindt ontspan je je.

Je bent dan ook creatiever. Je tilt niet overal zo zwaar aan. Soms bedenk je plotseling een oplossing voor iets, waar je al een tijd over loopt te tobben.

Op dit moment ben ik een paar dagen in Nederland. Dan zijn er altijd een paar dingen die ik leuk vind om te doen. Dat is een “echte” gevulde koek eten, een harinkje met veel uitjes proeven, van een lekkere croquet smullen. Gek hè, vroeger at ik dat niet, maar nu ik dat niet of nauwelijks kan kopen, wil ik dat zo nu en dan toch even proeven.

Wat ik ook graag doe, is even in “de Hema” lopen. Soms koop ik niets, hoor! Maar even kijken wat er nu allemaal te koop is en even langs de mooie kleuren lopen van allerlei artikelen.

Wist je dat er zelfs boeken zijn geschreven over de Hema. In 2006 is het boek uitgekomen “Ik mis alleen de Hema”. Het was een succes. Hierin vertellen emigranten en spijtoptanten over hun grote avontuur.

“Ik mis nog steeds de Hema” was het vervolg. De auteurs kijken hier met een aantal emigranten uit hun eerste boek terug op hoe het allemaal ging in de eerste vijf jaar van hun emigratie.

In de Algarve is er niet één winkel die vergelijkbaar is met de Hema.

Wat vind jij leuk om te doen?
Maak eens een lijstje van wat jij leuk vindt om te doen. Doe je ze ook?

Heb je een tip voor ons?

Hartelijke groetjes,

Elly