zaterdag 28 juli 2012

Strand

Vandaag met kinderen en kleinkinderen naar het strand geweest.

Heel byzonder voor ons, zo met de hele familie. (Bijna, er miste 1 schoonzoon).

Het was jaren geleden dat onze beide dochters, tegelijkertijd, bij ons waren.

Ik liep de trap af naar het strand en dacht wat kan ik hier nu over schrijven voor mijn blog, wat te maken heeft met persoonlijke groei.

Zon, zee, strand, (klein strand) wat mensen. Veel rotsen en de branding.

Zo gezeten, genietend van alles om me heen wist ik het. Ik moest nu eens proberen te genieten van de dag. In het heden te leven. Niet in de verleden tijd en ook niet in de toekomst. Want morgen moet ik afscheid nemen van een deel van de familie. Ik moest nu eens proberen te voelen hoe het voelt, in het NU zijn. Genieten van de dingen die er nu zijn. Ja, dat lukte en het voelde heerlijk.
Ik kon bij mezelf blijven. Het voelde heel prettig. De hele dag werd één grote oefening. Maar het voelde heel veel beter dan vroeger, als ik zo'n dag had waarop ik wist dat ik morgen weer afscheid moest nemen.

Leef jij ook in het nu, in het heden?

Of leef je in de toekomst? Of het verleden?

Graag hoor ik jouw verhaal?

Fijne dag nog,

Groetjes Elly