vrijdag 21 september 2012

Emoties



Wist jij

dat je emoties kan sturen?

Ik niet.

Jaren geleden woonde ik in Rotterdam. Ik was thuis en had een burn out. Ik luisterde naar de Radio. Radio Rijnmond waarop Dokter Ton van Gelder werd geÑ—nterviewd. Dokter o.a. in de acupunctuur, homeopathie en gaf ook les aan fysiotherapeuten in hun opleiding. Ton van Gelder is helaas veel te vroeg overleden.

Hij vertelde:

dat je emoties kan sturen. Dat je keuzes hebt.

Dat je bijvoorbeeld boos kunt zijn, maar dat dat niet hoeft.

Dat je zelf de keuze hebt:

lekker in die boosheid meegaan of het loslaten en veranderen in niet meer boos zijn.

Dat je baas kan zijn over je gedachten. Dat je daarin ook keuzes hebt.

Ik wist niet wat ik hoorde.


Wist niet dat dat mogelijk was.

Nou, dat kon ik goed gebruiken, de gedachten en emoties over mijn werkverleden gierden door mijn lijf met alle vervelende gevolgen.

Ik was doodmoe, had nergens zin in, had ik eindelijk tijd om te lezen, kon ik me niet concentreren. Slecht slapen. Pijn. Ik was niet gezellig voor mijn partner. En had last van nog veel meer narigheid, maar dat ben ik voor een deel vergeten.

GeÑ—nteresseerd luisterde ik het hele interview.

Dat was precies wat ik nodig had.

De dokter vertelde ook nog dat je daar een cursus voor kon volgen: Energetische Meditatie.

Nou, die dokter wou ik wel eens spreken en die cursus wou ik graag volgen.

Het heeft mijn leven veranderd.


Wil jij ook:

controle over je gedachten hebben

je emoties sturen

weer creatief zijn

weer lekker slapen

niet meer zo moe zijn

meer energie hebben

minder pijn hebben.



Kies een nieuwe weg, voor jezelf en door jezelf.



Hartelijke groet,

Elly Kassenaar
www.boabalanca.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten