vrijdag 19 oktober 2012

Accepteren !


Vandaag liep ik er weer eens tegenaan.

Dat je dingen die je zelf niet kunt veranderen, moet accepteren.

Het lukte even niet. Ik werd boos. Boos op de situatie. Boos op een ander.

Gelukkig dacht ik er net op tijd aan, dat ik het niet naar mijn hoofd moest halen.

Ik voelde in mijn lijf wat er te voelen was. Ik voelde een soort pijn ergens in mijn romp. Even bleef ik voelen hoe dat voelde.

Met mijn aandacht ging ik er naar toe. Een paar minuten heb ik mijn aandacht en mijn energie naar die vervelende plek gestuurd. (energie volgt je aandacht)

De pijn werd gelukkig snel minder.

Wist je, dat een emotie in je lichaam ontstaat? Dat je de emotie daar kunt voelen? De meeste mensen ervaren de emotie in hun hoofd, krijgen er gedachten over en nog meer gedachten en het houdt niet meer op. Met alle nare gevolgen van dien, soms pijn. Soms ergens een verkramping. Soms ...

Als je bijvoorbeeld in de rij voor de kassa staat, natuurlijk weer in de verkeerde rij, kun je je daar behoorlijk boos over maken. Schiet nu toch eens op, houdt toch eens op met dat geklets en doe je werk, hoor ik je denken.
Kun je daar wat aan veranderen, aan die langzame kassiere nog wel bij de snelkassa?

Nee.

Maar door je boosheid verkrampt er van alles in je lichaam, op voor jou de zwakste plek.
Zit je daar op te wachten?

Als zoiets je overkomt, kun je misschien bedenken dat je er niets aan kunt veranderen, maar gewoon moet accepteren dat het zo is. Dat voelt heel veel lekkerder aan in je lichaam. Er komt geen verkramping en je blijft er opgewekt bij. Voel zelf maar hoe het voelt in jouw situatie en in jouw lichaam.

Veel plezier en succes erbij,

Fijne dag,

Elly.