dinsdag 30 oktober 2012

Gayatri Mantra - lange versie

Zoals aan cursisten van de afgelopen weken beloofd, hier de Gayatri Mantra gezongen door Deva Premal, maar nu een lange versie.

In mijn blog van 26 jl plaatste ik deze mantra ook.

Omdat er behoefte is aan de langere versie plaats ik deze hier.

In juni schreef ik:

Terwijl je de mantra hardop zegt, zingt of er naar luistert worden gedachten en emoties gezuiverd. Een gevoel van innerlijke vrede en helderheid ontstaat in je. Je zenuwen komen tot rust.

Hier wordt de Gayatri mantra gezongen door Deva Premal, begeleid door Miten en Manose.

Zing of galm mee, en als je gelegenheid hebt, beweeg je zo je wil.

De tekst zoals ik deze van mijn meester, Tanmaya Honervogt, heb gekregen:

Om bhur

bhuvah svah

tat savitur

varenyam

bhargo devasya dhimahi

dhiyo yonah

prachodayat

,

Vertaald:

De aanbedene is de essentiƫle natuur die licht werpt op het bestaan door te laten zien hoe alles komt en gaat en alles met elkaar in evenwicht is.
Moge het alle wezens door het subtiele en meditatieve intellect gegeven zijn de stralende gloed van de verlichting waar te nemen.
BR> Hoop dat je er veel luisterplezier aanbeleefd,

Hartelijke groet,

Elly