zondag 3 maart 2013

Kan ik dat hoofd nu EVEN stopzetten ? ?


Soms denk ik:

Waarom zit er geen knop op dat hoofd ?

Die je op NUL kan zetten !

Echtwaar !

Wat zou dat fijn zijn:

Even rust in je hoofd,

daardoor weer een ontspannen lichaam.

HEERLIJK ! !

Maar ja, die knop hebben we niet.

Moeten we het weer ZELF doen.

Ik zit niet te piekeren, hoor!

Nee, het bruist van de ideeën in mijn hoofd.

Op internet ben ik me aan het oriënteren:
wat ga ik allemaal doen:
Twitter, pinterest, google+, YouTube,
mijn cursussen en meditaties online ? Etc. etc.

Ik ben er werkelijk de hele dag en avond mee bezig.

Heel grappig, ik heb een soort bezinningsweek.

Anderen huren hier voor een hotelkamer of een huisje.
Maar ik doe het lekker in mijn eigen huis.
Mijn partner is er namelijk even niet.

DUS

Ik hoef niet te stoppen om te eten (doe ik dus veel te laat) ik ga ook te laat slapen etc.

Net mijn ontbijtje achter de rug, en ik word een beetje moe van mezelf.

Dat hoofd blijft maar gaan en ik heb er EVEN GEEN ZIN in.

Ik dacht

aan de VOEL JE VOETEN oefening.

Eén van de oefeningen uit de cursus Energetische Meditatie (Mindfulness)

In mijn NIEUWSBRIEF heb ik dit ook al eens beschreven.

Enne .... die oefening kan ik je wel eens KADO doen.

Het is dit weekend, toch kadootjes weekend!

Net heb ik zelf een kado gekregen van Kitty Kilian van De Blogacademie bij de online workshop over Twitter

(de hele maand maart een speciale prijs)

www.deblogacademie.nl/twitter-online-workshop

Kitty bedankt! (Ga zo weer verder lezen)

Hier komt mijn kadootje :

-----

Wanneer je onderstaande oefening doet, kun je absoluut niet “in je hoofd” zijn.
Je kunt het werkelijk overal doen, in de rij bij de kassa, zittend in je auto wachtend voor het stoplicht, zittend in de trein/tram/bus/metro, op je werk.
Doe het eerst zittend en later staand.

Voel je voeten
Ga zitten. Adem de gehele oefening rustig in en uit door je neus.
Richt nu je aandacht op je voeten. Voel hoe je voeten de grond raken en hoe je voeten in je schoenen voelen.
Houd je aandacht een poosje bij je voeten.
Voel je je voeten niet? Span ze dan even aan en laat de spanning weer los.

Voel dan hoe je zitvlak de stoel raakt. Voel hoe dat voelt.
Voel je je zitvlak niet? Span dit dan even aan en laat de spanning weer los.

Na een poosje ga je met je aandacht naar je rug, als deze leunt tegen de stoel.

Voel hoe je rug voelt.

Dan herhaal je de procedure: voel eerst je voeten, dan je zitvlak en daarna eventueel je rug.
Je kunt het zo lang doen als je wilt, maar een paar minuten geeft je al rust en ruimte in je hoofd.
Herhaal het een paar keer per dag.

Je mag deze oefening gerust doorgeven aan anderen, maar alleen onder vermelding van:
©2013 Elly Kassenaar - www.boabalanca.nl

-----

Lukt het?

Hoe vond je het?

Heb je vragen, stel ze gerust :

elly@boabalanca.nl

Graag hoor ik

HOE je het kadootje vond?

Hele prettige dag,

Elly





Geen opmerkingen:

Een reactie posten