zondag 28 april 2013

Te lang achter de pc of geen goede balans?


Ben jij in balans?

Geestelijk?

Maar ook lichamelijk?

Balans !

Dat is waar ik mee bezig ben, voor mezelf, mijn bedrijf, de klanten en cursisten die ik bij Boa Balanҫa mag ontvangen/begeleiden.

De naam van mijn bedrijf geeft het ook al aan: Boa Balanҫa.

Vertaald uit het Portugees: Goede Balans of In Balans.

Doordat ik af en toe ook een gastblog schreef op de website van Vrouw & Passie, kwam ik een gastblog van Jacqueline Hulleman tegen.
Zij helpt haar klanten o.a. bij het spreken met minder stress en meer succes in het openbaar. Zij maakt hierbij gebruik van de Alexandertechniek, waarbij ook gelet wordt op de houding van ons lichaam.

Spreken zonder stress

Op haar andere website Alexandertechnieklessen

lees ik dat de Alexandertechniek ook behulpzaam is bij lichamelijke klachten van de nek, pols, rug etc.

Nou dat kan ik goed gebruiken, mijn pols en mijn nek zijn al een poos pijnlijk.

Geïnteresseerd lees ik haar websites en schrijf me in op haar nieuwsbrief en e-boek.

Je snapt het al?

Ik was een poosje geleden in Nederland en heb een kleine sessie (3x) bij haar gedaan.

Zij vertelt dat we allemaal zo ongeveer tot ons 6e jaar voortdurend bezig zijn met onze balans. Dat is nodig om te kunnen zitten, staan, lopen etc.
Op een gegeven moment worden andere dingen belangrijker, dan gaat de aandacht vooral naar meer ingewikkelde activiteiten zoals leren schrijven, etc. Voeg daarbij allerlei emotionele spanningen en we raken langzaam maar zeker steeds verder weg van onze balans.
De Alexandertechniek helpt je om weer meer aandacht te geven aan je balans en ook om de spanningen die je natuurlijke balans in de weg zitten weer los te laten.

Deze dagen heb ik ontzettend veel geleerd!

Waarover?

Over mijn eigen lichaam! Over hoe ik loop, hoe ik ga zitten etc.

Ik ga bij haar de deur uit en merk dat ik mijn hoofd wel erg naar beneden houd. Jacqueline had me juist geleerd, hoe mijn hoofd gedragen wordt door mijn lichaam en waar die punten zitten.

De dagen die volgen houd ik mijn hoofd steeds zo goed mogelijk omhoog.

Echt, niet te geloven, na een paar dagen is mijn nekpijn helemaal verdwenen.
En ik dacht eigenlijk dat die pijn kwam doordat ik te lang achter de computer zat.

Maar nee, ik liep verkeerd.

Jacqueline, reuze bedankt, ik ben erg blij met wat je me allemaal geleerd hebt.

Zouden meer mensen moeten doen, eens goed kijken hoe je beweegt. Waarschijnlijk kan zo heel veel narigheid verholpen worden.

Hartelijke groet,

Elly




Geen opmerkingen:

Een reactie posten