zondag 5 mei 2013

Wil jij dat ook?


Rust in je hoofd, in je lichaam, en ... in je werk !

Zou dat kunnen?

Ja, dat kan !

We weten het allemaal!

Overal waar "te" voor staat is niet goed.

Behalve als het "tevreden" is.

Ben jij ook zo druk met van alles?

Vast wel. We horen het overal.

Kom je iemand tegen, je vraagt natuurlijk:

Ha, hoe gaat het?

Vaak is het antwoord: "Ja, wel goed, maar druk, druk, druk."

We zijn allemaal zo druk bezig ons zelf voortdurend voorbij te rennen.

Met de nodige effecten in ons werk,
onze relatie met eventuele partner,
maar ook met familie en vrienden.

Kortom: in ons leven!

We doen ons werk NET niet goed,
zijn geïrriteerd tegen vriend/vriendin,
zijn onvriendelijk en krijgen soms zelfs ruzie.

We hebben gevoelige plekken in ons lichaam,
of zelfs pijnlijke plekken.

We zijn dood, dood moe !

We nemen nauwelijks tijd om even uit te rusten.

Zou het ook anders kunnen?

Net heb ik een ongelooflijk goed artikel gelezen van Ellen de Lange Ros.

www.faxion.nl/2013/zo-ga-je-harder-opschieten-door-zachter-te-werken

Natuurlijk moeten we dit idee toepassen in ons werk, het zal ons zeker ten goede komen. Maar ook privé moeten we af en toe eens pas op de plaats maken, en de dingen met aandacht doen. En dan maar wat minder doen.

Laten we het eens proberen:

harder werken door zachter te werken.

Ik weet dat ze gelijk heeft!

Het uitvoeren, is reuze moeilijk.

Toch ga ik het proberen.

Ik begin er NU mee.

Jij ook?

Reuze benieuwd ben ik naar de effecten.

Bij mezelf, maar ook bij jou?

Heel veel succes en plezier er bij,

Hartelijke groet,

Elly


Geen opmerkingen:

Een reactie posten