vrijdag 11 april 2014

Mijn lichaam laat me in de steek


Laat jouw lichaam je ook in de steek?

Soms hoor je mensen zeggen:

Mijn lichaam laat me in de steek!

Kort geleden nog, een bekende tv-presentatrice, zei in een praatprogramma:

"Mijn lichaam liet me in de steek".

Ze vertelde ook over haar drukke werkzaamheden, veel reizen, tv-opnames maken.
Echt heel leuk werk, maar wel intensief.

Op één van haar tv-reizen was ze behoorlijk ziek geworden.
En moest dan ook ECHT EVEN PAS OP DE PLAATS MAKEN.
Maar dan ook letterlijk. Ze belandde in "Verweggistan" in een ziekenhuis.
Bepaald geen lolletje, haar werk kon NU dus echt NIET DOORGAAN.
Ze moest stoppen. Haar lichaam had NU andere plannen.

Liet haar lichaam haar echt in de steek?

Soms zijn we zo ontzettend druk met van alles wat gedaan MOET worden.

We zijn druk in ons privéleven,
ons werk/andere bezigheden.
We zijn moe en blijven voor de buis hangen, of kijken op ons mobieltje/tablet.

Jee, wat kunnen WIJ toch druk zijn.

Ik wijs echt niet alleen naar anderen, ik kan er ook wat van, hoor.

Zeggen, "dat mijn lichaam me in de steek laat" ja, dat heb ik ook gedaan.

Ik wist toen niet beter.

Jaren geleden, ik had de griep gekregen. Als zo veel mensen om me heen. Alleen ik werd maar niet beter.

Het duurde, duurde, duurde.

Mijn lichaam was gewoon toe aan "RUST".

Maar dat had ik natuurlijk helemaal niet gemerkt.

Op dat moment had ik een behoorlijk druk leven, 2 jonge kinderen, echtgenoot met een zeer drukke hobby, zelf was ik ook nogal een bezige bij en deed van alles.
Daar kwam nog bij, dat ik maar bleef piekeren over een paar dingen.

Daarover praten met anderen:
ja dat waren een paar bruggen te ver.

Nee, ik hield het lekker allemaal voor mezelf:

Druk met van alles, en maar blijven denken, denken, denken.

Wat ik toen niet wist:
dat gedachten die succes hebben bij jou, zich maar blijven herhalen.
Zo ontstaat het piekeren en tobben.

Ja, ik werd behoorlijk ziek. Het duurde een flinke tijd voordat ik weer hersteld was.

Dat wil ik jou graag besparen:

Neem alsjeblieft op tijd en regelmatig een beetje rust.

Je weet zelf wat voor jou het beste werkt:

een keer lekker vroeg naar bed.
een boek of tijdschrift lezen
een leuke of spannende film kijken
lekker naar het strand
een wandeling maken in de natuur
mediteren
yoga
fietsen

Ben je creatief:
ga tekenen of schilderen
maak muziek

Doe regelmatig:

dagelijks en wekelijks

iets wat jouw lichaam en geest tot rust laat komen.

Breng even die gedachten - botsautootjes noem ik ze vaak - tot stilstand.

Wil jij ook weer de baas zijn over je gedachten?

De cursus Energetische Meditatie:
“de baas zijn over je gedachten, je emoties sturen”

ga ik weer geven op

Zaterdag 24 mei en zaterdag 31 mei 2014

in Utrecht
(prachtige werfkelder aan de Oudegracht, op loopstand van het Centraal Station)

Je leert:
hoe je jouw gedachten de baas wordt
hoe de processen in je lichaam werken
dat je keuzes hebt
dat jij kan bepalen hoe je je voelt, blij, boos, verdrietig of angstig.

Lees hier meer:

Wil jij de baas zijn over je gedachten

Voor nu, wens ik je een hele prettige dag.

Hartelijke groet,

Elly

Heb je het GRATIS artikel

“Vijf geheimen om weer JEZELF te zijn”

al ontvangen?

Meld je nu aan voor de Nieuwsbrief van Boa Balanҫa
op de website www.boabalanca.nl
of per email: elly@boabalanca.nl

en ontvang GRATIS per email

het artikel “Vijf geheimen om weer JEZELF te zijn.”

In de Nieuwsbrief van Boa Balanҫa vind je regelmatig handige tips en speciale aanbiedingen.


Je kunt me volgen op facebook:

www.facebook.com/BoaBalanca





Geen opmerkingen:

Een reactie posten