vrijdag 12 september 2014

Wil jij meer energie hebben en ook houden?


De zomerperiode is bijna weer achter de rug voor veel mensen.

Ben je op vakantie geweest?

Van harte hoop ik, dat je dan een goede vakantie had.

Niet op vakantie geweest? Dan hoop ik, dat je lekker hebt kunnen genieten van de lange dagen en avonden.

Heb je weer veel energie opgedaan voor het nieuwe seizoen?

Is het voor jou ook een soort "Oud en Nieuw" met goede voornemens voor de aankomende tijd?

Heb je je ook voorgenomen het nu eens anders te doen, zodat je meer tijd en energie overhoudt?

Dat gun ik je van harte, daarom heb ik deze 5 gouden tips voor jou:

Zoals met alles wat je wilt en wellicht wilt veranderen:

Begin bij jezelf.

1. Houden van jezelf
Dat lijkt erg egoïstisch. Maar is het beslist niet. Jouw directe omgeving, partner, familie, vrienden, collega’s zijn er ook bij gebaat.
Je voelt je veel blijer en dus prettiger. Je reageert anders, daardoor krijg jij ook weer andere reacties. Zo gaan veel zaken makkelijker en meer ontspannen.
Houden van jezelf is ook af en toe "nee" zeggen, terwijl je al bijna "ja" zei.

2. Luisteren naar je lichaam
Lang geleden, toen ik, als office manager, tegen een burnout aan zat, presteerde ik het om te zeggen: mijn lichaam laat me in de steek.
Nu weet ik, dat het geheel andersom was.
Ik liet mijn lichaam in de steek.
Ik bleef maar doorgaan, nog even dit, nog even en dat en ook nog zus en dan nog zo.
Even aandacht en voelen wat er in mijn lichaam gebeurde deed ik totaal niet.

3. Ontspan je regelmatig
Gedurende de dag.
Even kort is al prima.

Maar ook wekelijks:

Doe AF EN TOE echt IETS ontspannends.

Wat jij leuk vindt:

maak een fijne bos- of strandwandeling
maak muziek of ga op muziekles
doe yoga of ga op yoga
mediteer of leer te mediteren
ga hardlopen.

Wanneer je dingen doet die je leuk vindt, ontspan je je.

4. Doe je ding - bezigheden - met plezier
Wanneer je plezier hebt in wat je doet, kost het je minder energie om het te doen. Maar ook erg belangrijk het geeft je voldoening. Wat ook heel goed is voor je energiehuishouding.

5. Keuze
Bedenk bij alles wat je doet of ervaart:
je hebt altijd een keuze.
Je hoeft het niet te doen. Je kunt het ook LATEN.

Wanneer je lichaam niet gespannen is, maar juist ontspannen is, dan gaat alles makkelijker, je bent creatiever en ziet sneller oplossingen.

Alles kost je minder moeite.
Zo behoud je je energie en krijg je weer meer energie.

Voor nu, een hele prettige dag,

veel succes en plezier met alles waar jij mee bezig bent.

Hartelijke groet,

Elly Kassenaar

“5 geheimen om weer JEZELF te zijn”

Wil jij dit GRATIS artikel ook ontvangen?

Meld je aan voor de Nieuwsbrief van Boa Balanҫa

klik hier

vul je naam en email-adres in en je ontvangt

direct per email

het artikel “Vijf geheimen om weer JEZELF te zijn.”

In de Nieuwsbrief van Boa Balanҫa vind je regelmatig handige tips en speciale aanbiedingen.


1 opmerking:

  1. Bijgaande foto van de opkomende zon heb ik vanmorgen om 7.00 uur Pt tijd gemaakt. Groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen