woensdag 27 april 2016

Oh, oh, oh, wat is het soms toch moeilijk

om gewoon tevreden te zijn met het nu.

Afgelopen weken zijn heel leuk geweest voor mij, maar ook heel inspannend:
- gestart met het leren maken van een training
- gestart met schrijven van mijn boek
- heen en weer gereisd tussen Duitsland, Nederland en Engeland



bij mijn schrijfcoach Jolanda Pikkaart.



mijn 2-daagse "leer een training maken" met Ellen de Dreu (Workshoptrainer) links en Jolanda Pikkaart (schrijfcoach) rechts.

Dan vind ik het nu raar dat ik moe ben en nauwelijks voor uit kom.

Tsjonge, … gisteren was ik zelfs boos op mezelf, dat ik het zo ver heb laten komen.

Onzin natuurlijk, want alles wat ik gedaan heb was mijn eigen, bewuste, keuze.

Boos zijn, of hoe dan ook ontevreden te zijn met je situatie, weerstand bieden dus, gaat je niet helpen.

Je wordt er alleen nog maar vermoeider van (in mijn situatie).
Ik ga er dus mee stoppen met dat weerstand bieden.
En accepteer dat het is, zo als het is.
Wow ... dat merk ik direct in mijn lichaam.
Plotseling voelt alles meer ontspannen.

Ook bedenk ik me, dat ik een Ta Da lijst ga maken.
Net geleerd van Ellen de Dreu in de 2-daagse training "leer een training maken".

Het is goed om niet alleen een To Do lijst te hebben, maar maak ook een Ta Da lijst.

Hoe klein die ook is, dat maakt niet uit.
Ook als er maar 1 ding op staat.

Je kunt vast wel iets bedenken, waar jij tevreden, misschien zelfs blij mee bent.
Al is het maar het gesprek met de buurvrouw, waarin jij toch heel ontspannen hebt verteld hoe jij over .... denkt.

Mijn Ta Da lijst
- spelen met mijn kleinkinderen
- dochter met haar kinderen uit Engeland waren op bezoek bij ons in Duitsland.
- nu echt begonnen met het maken van een training en het schrijven van mijn boek. Het is geen droom meer, of een verhaaltje dat ik vertel.
- website Ellykassenaar.nl in de maak en ziet er al heel mooi uit.

Wat voelt dat lekker, zo'n Ta Da lijst.
Tevreden en voldaan.

Mijn oma riep het vroeger al, als er weer eens iets tegen zat of als ze er even geen oplossing voor had:

"Tel je zegeningen."

Lieve oma, dat doen we tegenwoordig met een Ta Da lijst.

Heel benieuwd ben ik naar jouw Ta Da lijst.
Laat je even weten in een reactie?

Heel veel liefs, Elly

PS
Heb je mijn GRATIS e-book “5 geheimen om weer JEZELF te zijn” al ontvangen?

Meld je aan voor de Inspiratie en Motivatie Tips van Boa Balan̉«a

klik hier

vul je naam en email-adres in en je ontvangt

direct per email

het GRATIS e-book “Vijf geheimen om weer JEZELF te zijn.”




Geen opmerkingen:

Een reactie posten